piątek, 31 lipca 2009

Tarcza przeworska z Prudnika IVw.




Wreszcie skonczyłem tarcze przeworską bedacą rekonstrukcja zabytku z Prudnika woj.opolskie.


Datowanie :pozny okres rzymski-IVw.n.e.


Z zachowanego inwentarza grobowego pochodzą jeszcze dwa groty włóczni,sprzączka,nóż i skorupy garnków.


Pierwszą na warsztat wziąłem tarcze.


Po wielu trudnościach i przy pomocy archeologów oraz czołowych rekonstruktorów z Polski wykonałem replike zabytku z Prudnika.


Tarcza zbudowana całkowicie ręcznie,kształ i wielkość zapożyczona z podobnych znalezisk tej samej kultury z Illerup Adal.


Średnica tarczy wynosi około 95cm,grubość środkowej części około 1,5cm,rant 5mm.


Z powodu delikatności tarczy zastosowałem przy niej dlugi drewniany imacz łączący przy okazji deski.Pomimo tych zabiegów ( obciągnięcie rantu skórą,imacz łączący deski,żelazne spinki na rancie) tarcza nadal sprawia wrażenie delikatnej.Pozostaje tylko wypróbować ja w terenie.


Na koniec podziekowania dla Wszystkich ktorzy przyczynili sie do jej powstania.


Dziekuję
Link do galerii: